راه 42 ساله کاراته قهرمانی جهان( 4 )
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

راه 42 ساله کاراته قهرمانی جهان( 4 )
فراز و فرود کاراته ایران و شگفتی سازی به نام صربستان

رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در شرایطی وارد دهه چهارم حیات خود شد که در شش دوره برگزاری این مسابقات، علاوه بر فرانسه و ژاپن که دوبار به مقام قهرمانی دست یافتند، دو کشور ایتالیا و صربستان نیز برای نخستین بار توانستند قهرمانی شان را در این مسابقان جشن بگیرند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، تیم ملی کاراته کشورمان که سیر صعودی خود را از سال 1994 را آغاز کرده بود پس از اینکه در جهانی 2000 مونیخ، 2002 مادرید و 2004 مونتری به نتایج قابل قبولی دست یافت، در جهانی 2006 فنلاند بهترین نتیجه تاریخ را بدست آورد و به جمع 5 تیم برتر جهان راه یافت، هر چند پس از آن دو تجربه ناموفق را پشت سرگذاشت. در آخرین بخش مروری داریم بر شش دوره اخیر رقابتهای قهرمانی جهان!

پانزدهمین دوره 2000
میزبان: مونیخ- آلمان
تعداد شرکت کننده: 825 کاراته کا از 84 کشور
فرانسویها می خواستند به همه بگویند قهرمانی شان در برزیل 98 روی برنامه ریزی دراز مدتشان به دست آمد نه چیز دیگری، بنابراین در مونیخ به جز وزن منهای 60 کیلوگرم زنان، در سایر مواد، تمامی نمایندگان خود را روی سکوی قهرمانی دیدند. آنها 6طلا، 6نقره و 4 برنز بدست آوردند تا به رکوردی دست نیافتنی از حیث کسب مدال برسند. مثل دوره قبل ژاپنی ها ترجیح دادند روی سکوی دوم بایستند و محو تماشای هنرنمایی فرانسویها شوند. آلمان میزبان هم با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز پایین تر از ژاپن که صاحب 4طلا، 2نقره و 4 برنز شده بود، در سکوی سوم آرام گرفت. شگفتی ساز این دوره از بازیها کاراته کاهای سنگالی بودند. این کشور آفریقایی با یک طلا و یک نقره بعد از اسپانیا و ترکیه ششم شد. تیم ایران هم با 3 نشان برنز مهران بهنام فر، مهدی عمو زاده ( قم ) و سعید آشتیان ( قم ) و مقام دهمی به کار خود پایان داد.

شانزدهمین دوره 2002
میزبان: مادرید- اسپانیا
تعداد شرکت کننده: 751 کاراته کا از 84 کشور
در شرایطی که بسیاری از کارشناسان تیم ملی اسپانیا را شانس اول قهرمانی در جام شانزدهم می دانستند، اما در نهایت این فرانسه بود که با مجموع 3طلا،3 نقره و 5 برنز برای سومین بار متوالی جام قهرمانی را به خانه برد. فرانسویها اگر چه نسبت به دوره قبلی در مونیخ، مدالهای کمتری را درو کردند، اما همین تعداد مدال هم برایشان کفایت می کرد تا بالاتر از اسپانیا که صاحب 3طلا، 2 نقره و 2 برنز شده بود، سرود قهرمانی سر دهند.
ژاپنی ها که در کومیته انفرادی و تیمی مردان هیچ یک از نمایندگان خود را روی سکو های قهرمانی ندیدند و تنها به واسطه تلاش تحسین برانگیز کاتاروهای خود موفق به کسب 3طلا و یک نقره و یک برنز شدند تا مثل همیشه در جمع 3 تیم برتر جهان جایی برای خود دست و پا کنند. یوگسلاوی پدیده این دوره از مسابقات بود که با 2 طلا و یک برنز بالاتر از آمریکا که موفق به دریافت 2 طلا شده بود، در جای چهارم ایستاد. تیم ملی کشورمان با یک نقره جاسم ویشگاهی 2برنز حسین روحانی و مهدی عمو زاده (قم ) و برنز ارزشمند و پر اهمیت کومیته تیمی همانند مونیخ 2000 در مکان دهم ایستاد.

هفدهمین دوره 2004
میزبان: مونتری مکزیک
تعداد شرکت کننده: 582 کاراته کا از 84 کشور
بعد از دو دوره بار دیگر این ژاپن بود که در مونتری مکزیک موفق شد عنوان قهرمانی را از فرانسه و اسپانیا باز پس بگیرد. ژاپن برای رسیدن به سکوی اول جهان چهار بار کاراته کاهای خود را صاحب گردن آویز طلا دید و یک فینالیست شکست خورده داشت. انگلیس با 2 طلا و یک نقره بالاتر امریکا قرار گرفت که در جام هفدهم کاراته کاهایش به 2 طلا و 2 برنز دست یافتند.
فرانسه که در دوره قبل قهرمانی جهان را در مادرید جشن گرفته بودند، این بار با چهار پله سقوط و با یک طلا، 4 نقره و 5 برنز پایین تر از ترکیه که به 2 طلا و یک برنز رسیده بود، در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفت.
تیم ملی کاراته ایران هم در مونتری مکزیک با نقره حسین روحانی در سبک وزن و برنز مهران بهنام فر در سنگین وزن با چهار پله سقوط در رده چهاردهم جا خوش کرد.

هجدمین دوره 2006
میزبان: پمپر فنلاند
تعداد شرکت کننده: 792 کاراته کا از 88 کشور
در جام هجدهم بواقع اتفاقات عجیب و غربیی رخ داد، آنجا که ایتالیایی ها با کاراته کاهای نوظهور خود شگفتی بزرگی را در شمال اروپا رقم زدند. در شرایطی که هیچکس تصور نمی کرد ایتالیا در حضور قدرتهای سنتی بر بام کاراته جهان بایستد، با کسب 5 طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اش را جشن گرفت. ژاپن برای اینکه از مثلث مدعیان خارج نشود 2 بار قهرمانان خود را روی سکوی اولی دید، 3 بار نشان نقره را روی سینه کاراته کاهایش رویت کرد و 4 بار هم آنها را روی سکوی سومی دید. اسپانیا با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گرفت. فرانسه هم با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز و مقام چهارمی پرونده اش بسته شد.
تیم ملی ایران هم به عنوان یکی از شگفتی سازهای جام هجدهم با 2 طلای حسین روحانی و جاسم ویشگاهی و 2 برنز اسماعیل ترکزاد و سعید فرخی برای نخستین بار به جمع 5 تیم برتر جهان آمد.


نوزدهمین دوره 2008
میزبان: توکیو ژاپن
تعداد شرکت کننده: 888 کاراته کا از 92 کشور
کاملاً محتمل بود که ژاپن میزبان در جام نوزدهم به هیچ تیمی اجازه ندهد مقام قهرمانی را از آنها بگیرد.ژاپنی ها که تماشاگران پرشوری را پشت خود داشتند با 4 طلا، یک نقره و 4 برنز بار دیگر طلایه دار کاراته جهان شدند. فرانسه نیز پس از دو دوره نزول نسبی، این بار با 2 طلا، 2 نقره و 3 برنز مقام نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. ایتالیا که در دوره قبلی در میان شگفتی همگان قهرمان جهان شده بود، این بار با 2 طلا، یک نقره و 4 برنز بر سکوی سوم ایستاد. آذربایجان با اتکا به هنرنمایی فوق ستاره اش رافائل آقایف که در وزن منهای 70 و وزن آزاد صاحب 2 طلا شده بود، در جایگاه چهارم ایستاد. روسیه و ترکیه هم هر کدام با یک طلا و یک نقره عناوین بعدی را از آن خود کردند.
تیم ملی کاراته کشورمان که در دوره قبلب این رقابتها با 2 طلا و 2 برنز برای نخستین بار به مقام پنجم جهان دست یافته بود، در جام نوزدهم با تک مدال برنز حسین روحانی به همراه پرو، گرجستان و اسلواکی تا رده بیست و دوم جدول سقوط کرد.

بیستمین دوره 2010
میزبان: بلگراد صربستان
تعداد شرکت کننده: 876 کاراته کا از 102 کشور
بی تردید بزرگترین شگفتی رقابتهای قهرمانی جهان در 40 سال گذشته در جام بیستم رقم خورد، آنجا که تیم صربستان که تا پیش از این توفیق چندانی در میادین قاره ای و جهانی نداشت با بهره گیری از مزایای میزبانی توانست با سه طلای کاراته کاهای منهای 84 و به اضافه 84 کیلو گرم و کومیته تیمی برای نخستین بار بالاتر از همه کشورهای مدعی بر بام کاراته جهان بایستد.
در این دوره که مسابقات با حذف مبارزات وزن آزاد و تغییر اوزان، کاراته کاها بجای 6 وزن در 5 وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، ایتالیا با 2 طلا، 4 نقره و یک برنز بر سکوی دوم ایستاد. ژاپن که در دوره قبلی مقتدرانه قهرمان شده بود این بار با 2 طلا، 2 نقره و 3 برنز به مقامی بهتر از سومی دست پیدا نکرد. ونزوئلا نیز با هنرنمایی کاتارو های انفرادی خود در دو بخش مردان و زنان عنوان چهارم به خود اختصاص داد و فرانسه با یک طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان پنجم جا خوش کرد.
تیم ملی کاراته ایران در این دوره از رقابتها با مدال نقره حامد زیکساری در وزن منای 67 کیلو گرم در پله شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:هیات کاراته,رئیس هیات کاراته,هیات کاراته قم,هیات کاراته استان قم,حسن عابدی,کاراته,قهرمان کاراته,قهرمانان کاراته,کاراته قهرمانی,تیم ملی کاراته,غلامرضا دباغیان,علیرضا کتیرایی,حبیب اله ناظریان,تیم ملی,مسابقات آسیایی,آسیایی تاشکند,مسابقات جهانی,جهانی پاریس,مسابقات غرب آسیا,تیم ملی بزرگسالان,اردو تیم ملی,افتخارات کاراته,افتخار آفرینان کاراته,ستارگان کاراته,برترینهای کاراته,قهرمانان کومیته,علیرضا قاضی,سعید علیپور,امیرمهدی زاده,مهدی حاتمیان,وحید حسنی پور,حامد زیگساری,محمدرضا بخشی لو,سعید احمدی,ابراهیم حسن بیگی,محمدهادی داود آبادی,ناصر نجفی,منصور حسن بیگی,علی فداکار,امیر امیری,مهدی سلطانی,ذبیح اله پورشیب,سامان حیدری,سجاد گنج زاده,احمدلو,مسعود احمدلو,سنسی احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,مربی کاراته,برترین مربی,مربی فنی,اخبار کاراته,اخبار ورزش کاراته,ورزش کاراته,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 2056
بازدید کل : 642419
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل